
Gorzów oj!czysty – tak nazywa się zaplanowana na ten rok społeczna kampania, której celem jest życie w czystszym, ładniejszym i przyjaźniejszym otoczeniu.
Przygotowania trwają od jesieni 2019 r., a oficjalnie kampania wystartuje w piątek 20 marca konkursem na marzannę z recyklingu.
W kampanii uczestniczą gorzowskie media (w tym nasz portal: www.egorzowska.pl), instytucje, formalne i nieformalne organizacje społeczne.
- Na dowolnym etapie kampanii zapraszamy wszystkich, którym na czystym mieście i życiu w lepszym otoczeniu – mówią organizatorzy i uczestnicy.
W środę 29 stycznia odbyło się spotkanie, na którym wstępnie przyjęli wstępnie, że akcja (a przynajmniej tegoroczna jej edycja) zacznie się 20 marca, a zakończy w trzecim tygodniu września. Start akcji to nieoficjalny pierwszy dzień wiosny (oficjalny w tym roku przypada w sobotę). Tego dnia zamiast topienia marzanny (bo to też… śmiecenie) organizujemy konkurs dla szkół, przedszkoli, organizacji społecznych i pojedynczych osób na marzannę z surowców wtórnych. Finał, czyli prezentacja kukieł, odbędzie się w centrum Gorzowa (dokładne miejsce uzależnione jest od postępu trwających w śródmieściu remontów). Zakończenie: w trzecim tygodniu września, bo wtedy przypada doroczna akcja Sprzątanie świata. Chcemy namówić gorzowian małych i dużych, zarówno zorganizowanych, jak i niezrzeszonych, aby w tym jednym dniu zamiast górnolotnie „sprzątać świat”, podnieśli z chodnika choć jeden papierek.
Chcemy, by pomiędzy jednym a drugim wydarzeniem wypracować jak największy zasięg akcji. Planujemy działania edukacyjne i promocyjne. Nagłośnimy też przepisy regulujące porządek w mieście, będziemy pisać i mówić o karach za śmiecenie czy wandalizm, o sprzątaniu po psach, itp.
Powtórzmy: chcielibyśmy, żeby nasze miasto było czyste, ładniejsze, uporządkowane. Marzy nam się, żeby każda gorzowianka i każdy gorzowianin uwierzyli, że to, jak wygląda Gorzów, zależy też od nich. Aktywność już zadeklarowały nie tylko media i Urząd Miasta, ale m.in. Gorzowska Rada Seniorów i gorzowski oddział Stowarzyszenia Sędziów Polskich Iustitia.
Liczymy, że włączą się kolejne osoby i grupy, organizacje i instytucje. Im nas będzie więcej, tym dla Gorzowa i jakości życia w nim lepiej!
Wkrótce poinformujemy o szczegółach konkursu i o tym, jak włączyć się do kampanii. Nazwę kampanii: Gorzów oj!czysty wybrali w głosowaniu Czytelnicy i Internauci gorzowskich mediów.
- Szacun dla twórcy hasła, rewelacyjne! – to jeden z komentarzy internautów. Inne wskazywały, że nazwa finezyjnie łączy cel akcji z naszą, gorzowską i polską, tożsamością. Autorem logotypu jest Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, której częścią jest „Gazeta Lubuska”.
Oprac. redakcja
Nie zawłaszczać mitu założycielskiego Lubuskiego
- Nie wierzę w tę inicjatywę – mówi o spotkaniu dotyczącym Nowej Umowy Paradyskiej marszałek województwa lubuskiego Marcin Jabłoński.
W poniedziałek, ...
<czytaj dalej>Coraz bliżej święta
Otwarcie hali sportowo-widowiskowej Arena GORZÓW jest głównym elementem tegorocznej kampanii „Gorzów blisko świąt”. Dwudniowa impreza zaplanowana jest w dniach 9-10 ...
<czytaj dalej>Chcą nowego porozumienia paradyskiego
Prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki, wspólnie z prezydentami Zielonej Góry Januszem Kubickim i Nowej Soli Jackiem Milewskim, jest inicjatorem i współorganizatorem ...
<czytaj dalej>Uzasadnienie inicjatywy obywatelskiej
Publikujemy UZASADNIENIE INICJATYWY OBYWATELSKIEJ na rzecz skrócenia urzędowej nazwy miasta Gorzów Wielkopolski i przywrócenia jej historycznego polskiego brzmienia – GORZÓW.
WSTĘP
tylko ...
<czytaj dalej>